verslag van de friese-vos 9 juni

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

verslag van de friese-vos 9 juni

Berichtdoor friese vos » 18 jun 2007, 21:17

Meestal rijden we in de Caddy, maar omdat deze in verbouwing is namen we dit keer Ugly weer eens mee.
We waren net als laatste binnen gekomen bij de 1e vos toen we alweer konden vertrekken voor de volgende vos. We reden van Nijbeets richting Beetstezwaag. Alle jagers zaten nog wat achter elkaar en de meesten doken Beetsterzwaag in.. Wij niet, wij besloten om richting Gorredijk te rijden en halverwege nog eens te peilen welke kant we op moesten.

Dat werd de Butewei, prettig geasfalteerde weg.. die later overging in grindpad, dat was toch iets minder comfortabel. We wilden er wel vanaf, maar als je geen zijwegen tegen komt dan gaat het wat moeilijk. Dat werd dus doorrijden tot .... tja.. tot waar was nog even een verrassing.
Na een x-aantal kilometer leek het einde in zicht. We kwamen op een kruizing waar we eindelijk weer een rondje konden draaien om te kijken waar de vos zat.

Je zal het altijd zien, heb je 4 mogelijkheden, moet je er toch zo'n beetje tussenin zitten. Dan wordt het kiezen tussen rechtdoor of linksaf. Rechtdoor was een eveneens non-comfortabel grindpad, linksaf trok ons meer, geasfalteerd en smal . Ugly had er zin aan en ik ook!

Heerlijk toeren door de bos, het veld en weer een stukje bos... totdat.....

Na die ene bocht zagen we ineens een brug....getje. Dat werd spannend. Wibo is eerst maar eens gaan testen of het bruggetje Mini waardig was. Ik kreeg een goedkeuring en draaide langzaam het bruggetje op.
Halverwege moest er natuurlijk eerst een foto gemaakt worden:




We reden verder over het mooie bospad waarvan ons vermoeden nu eigenlijk wel bevestigd was.. we reden over een fietspad hoewel er nergens een bord had gestaan met dit feit.

We dolden wat over wat we aan het einde van het Mini-pad zouden aantreffen... \"vermoedelijk een paaltje\" zeiden we lachend.

Vanzelfsprekend was ons vermoeden juist. We hadden toch een behoorlijk aantal kilometers lol gehad en nu stonden we voor een paaltje. Terug rijden was geen optie (we deden immers nog steeds mee aan een vossenjacht). Links van het paaltje stond een dikke boom, rechts stond een betonnen paal.





Na even meten welke kant het breedst is komen er een hele horde mensen uit de bos zetten die zeer verbaast kijken naar wat wij aan het doen zijn. \"Dat gaat niet lukken\" horen we zeggen... Ha! Wij weten wel beter.. Mini rijders zijn niet voor 1 paatje te vangen.

Hele foto-reportages zijn gemaakt tijdens de poging om tussen de paaltjes door te komen (nou ok.. lichtelijk overdreven, maar een x-aantal foto's zijn er wel gemaakt door de wandelende toeristen).



Mocht iemand ergens foto's tegenkomen van deze actie dan houd ik mij aanbevolgen (ik had helaas alleen mijn telefoon bij me).

We waren als 1 van de laatsten bij de vos, met de meest gereden kilometers, maar de lol die wij gehad hebben.... PRICELESS !!
friese vos
 

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast