Ritverslag van 12 mei en 10 juni (1)

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Ritverslag van 12 mei en 10 juni (1)

Berichtdoor ZCV keistad » 08 aug 2007, 16:47

Vossenjachtcommissie

Hallo beste jagers, het is al weer even geleden dat het clubblad door de bus kwam.
De uitgave van vorige maand is komen te vervallen, en dat er een clubblad niet uitkomt, moet wel een heel speciale reden hebben. Dat had het ook, want plotseling kregen wij het droeve nieuws te horen dat Pierre zijn vader was overleden. Alle omstandigheden en de moeilijke periode deden het bestuur tot deze beslissing komen. Dus nu een extra dik clubblad met het verslag van de rit van vorige maand, en de afgelopen jacht. Als eerste de rit van vorige maand.

Voor de jacht van mei was het volledige v.c. team naar het oosten gegaan, en had daar wat plekjes gevonden. De eerste vos had een plek gekregen, vlak bij een oude plek die al eens wat jaren geleden was gebruikt, maar dat mocht de pret niet drukken. Omdat Willem niet kon, Jeroen graag vos 4 wou zijn, en Jan controle zou gaan rijden, restte ons maar mogelijkheid, en dat was om Henk samen met Linda als vos 1 neer te zetten. Zo geschiedde, en was alles weer geregeld. Samen stonden zij aan het eind van de Houtbeekweg, net buiten Stroe. In een haakse bocht, vlak tegen het spoor was een klein stukje onverhard pad en dit diende prima als plek. Het spoor gooide niet veel roet in het eten qua signaal, dus dat was weer helaas. Om hier te komen waren er meerdere manieren, maar het maakte niet zoveel uit, een aantal rijders kwam uit op 26 km. en dat klopte dan ook precies. De overige rijders deden er iets meer over, maar iedereen kwam hier netjes op tijd binnen.

Om bij de koffievos te komen moesten de rijders nog even wat verder richting de oostkant rijden. Nu moesten de rijders zien dat ze in Uddel uitkwamen, en dat bleek niet zo moeilijk, maar de plek waar Niels, Miriam en Fieke stonden met alle koffie, koek e.d. was toch wel wat lastig voor sommige rijders om te vinden. Een aantal reed zo weer verder, omdat ze dachten dat ze er nog niet waren, of dat ze aan de verkeerde kant stonden. Dit leidde toch wel tot wat extra kilometers en wat lol bij Niels. Hij had dit keer geen eens een vossenstreek uitgehaald, maar het leek er wel op. Het gehele team stond op het parkeerterrein van Alpuro. Het enige grote bedrijf in Uddel, en dus een soort van mini-industrieterrein. Een aantal rijders kwam hier mopperend aan, omdat ze vonden dat het privé-terrein was. Maar met het uitzetten van de rit hadden al goed gekeken of er ergens borden stonden met artikel 461 erop. Maar hoe we ook zochten, niets te vinden, en dus is deze plek openbaar terrein. Een aantal rijders vond dus van niet, maar zoals zij weten, gaan wij nooit staan op een terrein waar het bord met art. 461 hangt. Dus mag je er komen, en ook op een heleboel voorheen gebruikte plekken in industrieterreinen. Het zijn dus allemaal openbaren plekken. Maar als je moeilijk gaat doen over staan tussen en achter bedrijfsgebouwen, waar moet je dan nog een beschut plekje vinden. En wij zetten echt geen vos neer als we er zelf geen goed gevoel bij hebben, en het risico moeten lopen om een vos te moeten verplaatsen tijdens het staan, en ook nog misschien een boete? Nee dan maar een andere plek. Maar genoeg er nu over het is weer allemaal bijgepraat en we zoeken weer een mooi plekje op voor de komende koffievos. Naar deze plek toe was eigenlijk de doorgaande wegen blijven volgen vanuit Stroe, en dan kwam je uit op 13 km.

Voor de derde vos van de avond mochten de rijders zich al weer een beetje huiswaarts begeven. We hadden voor Danny, bijgestaan door Alfons, een mooi plekje gevonden tussen Putten en Voorthuizen in. In het gebied van Krachtighuizen zijn veel onverharde paden en wegen, met mooie plekken. Met het uitzetten van de rit was het al donker en na veel zoekwerk op de wegen daar hadden we dan ook een mooie plek gevonden. Maar toen we de plekken aan de vossen bekend maakten, wisten we niet meer precies waar de plek voor Danny nu was. We hadden de plek wel opgeschreven maar konden het op de kaart niet meer nauwkeurig meer terugvinden. Zo zie je dat er bij de v.c. ook wel eens een wat misgaat. Dus Danny maar een plek gestuurd via de mail waarvan wij dachten dat het klopte, maar in werkelijkheid dus niet. Na overleg heeft Danny in de buurt een plek gevonden en dat was ook een prima plek. Hij stond op de Schovenhorsterveldweg. Voor de kilometers maakte het niet zoveel uit, er waren een aantal rijders die op 15 kilometer uitkwamen, en dat klopte ook wel want deze vos was te rijden in 14.

Zoals al eerder verteld kwam het voor Jeroen en Margo het beste uit om vos 4 te staan, en dus hadden wij een leuk laatste plekje gezocht. De rijders moest dus van uit Krachtighuizen nu naar Terschuur. Maar niet binnen de bebouwde kom, maar erbuiten. En ook nog eens aan de andere kant van de snelweg en vlak tegen het spoor, waar Henk ook al vos 1 langs had gestaan. Voor de rijders toch wel een lastige, want een heleboel rijders reden toch eigenlijk wel wat kilometers teveel. Of het spoor er nu mee te maken had, is ons niet ter oren gekomen, maar de rijders zelf zullen het wel weten. Men had naar deze vos kunnen rijden in 14 kilometer en stond dus aan de Dronkelaarseweg.

Bij terugkomst was het tijd om de uitslag bekend te maken. Maar voor dat dit gebeurde hebben we als v.c. eerst samen met een rijder een beslissing genomen.
Zoals sommige rijders wel weten staat er bij ons in het reglement dat het verboden is om met een dopler-systeem te peilen. Nu rijd Andre(-dopler) al een tijdje bij ons. Vanaf het begin hebben we met hem gesproken dat wij het niet toelaten om mee te rijden voor de competitie. Dat was ook niet Andre zijn bedoeling, het gaat hem om de techniek, en het proberen ervan. Ook komt hij omdat het zo gezellig is bij ons, maar dat terzijde. Wat wil nu het geval, zonder dat hij er zelf erg in had, kwam hij als beste rijder uit de laptop. Nu is dat voor de overige rijders in het nadeel, en dus hebben we met Andre besloten dat hij bij elke rit die hij bij ons rijd, standaard van ons 60 strafkilometers krijgt. Hij kan zo zelf berekenen hoeveel hij gereden heeft, en voor de andere rijders is het ook duidelijk. Wij vertellen het met de bekendmaking van de uitslag ook wel wat hij daadwerkelijk heeft gereden. Wat wij niet kunnen veranderen, is het feit dat hij wel 4 vossen heeft gevonden en een aantal maar 3. Een mooi compromis dachten wij zo, Andre kan gewoon zijn hobby uitoefenen, en de overige rijders behouden ook hun eigen behaalde plek. Dit keer wel een top drie die we niet zo vaak zien. Als eerste Willy Wortel, als tweede Piraatje.nl en de Seat mobiel haalde de derde plek, allemaal van harte. Rest ons nog te vertellen dat de totale rit te rijden was in 67 kilometer.

En als tweede het verslag van de afgelopen jacht.

Dit keer hadden Jeroen en Jasper de rit uitgezet, met behulp van Niels die via de mail al wat plekjes had gestuurd, waar we eventueel eens konden gaan kijken. Deze rit ging de kant van Zeist en de omgeving uit. Na wat telefoontjes tijdens het uitzetten, wisten we meteen wie op welke plek wou staan.
Als eerste vos stond Jeroen zelf, samen met Margo en de hond (die zich daar uitleefde in een heerlijke modderplas) op een voor sommige rijders bekende plek. Deze plek was ooit, wel iets verderop, al eens gebruikt, maar dat mocht de pret niet drukken. Net buiten Maarsbergen op de Hof ter Heideweg hadden we dus de eerste vos neergezet. Op de plek waar de vos stond, stonden voorheen huizen, maar deze waren gesloopt, en dus een mooi plekje. Voor sommige rijders bleek deze plek toch wel lastig, want vos 1 werd hoger geschat, en dus reden een aantal rijders richting Maarn om daar er achter te komen dat ze toch iets lager moesten zijn, en dus door Maarn heen naar Maarsbergen. Iets om maar toch iedereen had de vos gevonden. Deze vos was te rijden in 17 km.

Met het uitzetten van de rit was er voor de plek van de koffie vos al rekening gehouden met het weer. Er waren twee opties waarvan eentje voor droog, en eentje voor slecht weer. Omdat het de hele dag al ##@$@$$$@ weer was geweest en we niet echt wisten wat het weer ging doen, de buienradar op internet bleek ook niet nog niet zover te kunnen voorspellen, werd besloten voor de plek met slecht weer. De plek voor droog weer houden we natuurlijk in ons achterhoofd, en hiervoor hadden we Niels, Miriam en Fieke een plekje gegeven op het kleine bedrijventerreintje Niemendal in Driebergen. Om hier te komen kon men de kortste route over de snelweg rijden, maar niet iedereen nam de snelweg. De 11 km. waar deze vos in te rijden was, werd dan ook niet gehaald.

De plek voor de derde vos was er eentje die ook al eens was gebruikt, en niet alleen door ons. Maar of de plek al eens gebruikt is maakt niet uit, je weet nooit of de vos daar weer zal staan, want de omstandigheden zijn anders. Je komt nu bijvoorbeeld van een andere kant als de vorige keer, en dus peilt de vos ook anders, ook de vos die staat is niet de zelfde als de vorige keer, staat de vos nu misschien wel met een mobiele antenne, enz, enz. Voor een aantal rijders was deze vos niet zo erg moeilijk, er werd door sommige strak gereden, een aantal liet iets aan kilometers verloren gaan. Voor Danny maakte het niks uit, zijn signaal was perfect en dus voor sommige rijders dusdanig hard dat ze dus verkeerd reden. Was weer reden tot een grote glimlach op zijn mond. Hij stond aan het einde van de Appelweg/het verlengde van Laan 40-45. Vlak aan de A-28 dus.Maar de avond kende ook nog uitvallers. Zo was Gert onderweg naar de start al stil komen te staan met pech, nu kwam ook de Struikrover met pech te staan. Na wat telefoontjes kwam de Keistad-takel/sleepdienst in actie en werd de kapotte auto teruggesleept naar het parkeerterrein van Fulmen. Daar werd een nood reparatie uitgevoerd door het verwisselen van twee accu’s en achteraf kon de Struikrover met zijn eigen auto terug naar huis. Hij redde het dus niet om in 16 kilometer naar Danny te komen.

De laatste vos van de avond was dit keer weer Willem. Jan & Patricia konden door de verkoop van de nieuwe haring helaas niet en dus nam Willem het weer eens waar. Voor de laatste plek was dit keer eens weer eens plek gekozen die wat dichter bij de Fulmen lag. Zo had hij een plek gekregen achter een bedrijf aan de Satelliet in het industrie gebied Amersfoort-Noord. Hij was dit keer met een mobiele antenne gaan staan, en zonder vermogen, waardoor het voor de rijders wat lastiger peilen werd. Het signaal was niet super hard, maar wel te peilen bij vos 3. Zo hadden de meeste rijders toch echt meer dan 10 kilometer nodig om bij hem te komen. Er was maar 1 rijder die hem strak reed, en de rest had er meer voor nodig, een paar hadden er 11 of 12 kilometer voor nodig, de rest daarna logisch 13, 14 en hoger. Ondanks de handicap voor iedereen was iedereen op tijd bij de laatste vos.

Nadat iedereen terug was en voorzien was van lootjes, eten en drinken, restte ons nog de loterij te doen, en de uitslag te vertellen. Zo kwam het voor het eerst voor dat nummer 1 en twee 2 evenveel kilometers hadden gereden en we eerst goed moesten kijken waar nu het verschil zat. En waarom de rijder met meer kilometers in de uitslag toch won. Dit verschil zat hem in het k.v.s. Als je kijkt naar nummer 1, Willy Wortel, dan denk je die heeft toch meer kilometers gereden dan nummer 2 de Steelpan? Yep, maar de laptop berekend per vos de k.v.s. en over het totaal, en zo heeft de Steelpan geen k.v.s. en Willy Wortel. De Steelpan heeft dus daadwerkelijk 60 kilometer, en Willy Wortel heeft er eigenlijk 62, maar na berekening komt is Willy Wortel bij vos 1 en 2 korter, en wint dus hierdoor de rit. Hopelijk begrijpt iedereen het, zoniet kom dan eens het hok binnen na afloop van de rit, en dan zullen we het laten zien. Deze rit was trouwens te rijden in 54 kilometer.

Tot zover de verslagen van de twee afgelopen ritten, tot de volgende rit!!!
ZCV keistad
 

Ritverslag van 12 mei en 10 juni (2)

Berichtdoor ZCV keistad » 08 aug 2007, 16:49

Voor de derde vos van de avond mochten de rijders zich al weer een beetje huiswaarts begeven. We hadden voor Danny, bijgestaan door Alfons, een mooi plekje gevonden tussen Putten en Voorthuizen in. In het gebied van Krachtighuizen zijn veel onverharde paden en wegen, met mooie plekken. Met het uitzetten van de rit was het al donker en na veel zoekwerk op de wegen daar hadden we dan ook een mooie plek gevonden. Maar toen we de plekken aan de vossen bekend maakten, wisten we niet meer precies waar de plek voor Danny nu was. We hadden de plek wel opgeschreven maar konden het op de kaart niet meer nauwkeurig meer terugvinden. Zo zie je dat er bij de v.c. ook wel eens een wat misgaat. Dus Danny maar een plek gestuurd via de mail waarvan wij dachten dat het klopte, maar in werkelijkheid dus niet. Na overleg heeft Danny in de buurt een plek gevonden en dat was ook een prima plek. Hij stond op de Schovenhorsterveldweg. Voor de kilometers maakte het niet zoveel uit, er waren een aantal rijders die op 15 kilometer uitkwamen, en dat klopte ook wel want deze vos was te rijden in 14.

Zoals al eerder verteld kwam het voor Jeroen en Margo het beste uit om vos 4 te staan, en dus hadden wij een leuk laatste plekje gezocht. De rijders moest dus van uit Krachtighuizen nu naar Terschuur. Maar niet binnen de bebouwde kom, maar erbuiten. En ook nog eens aan de andere kant van de snelweg en vlak tegen het spoor, waar Henk ook al vos 1 langs had gestaan. Voor de rijders toch wel een lastige, want een heleboel rijders reden toch eigenlijk wel wat kilometers teveel. Of het spoor er nu mee te maken had, is ons niet ter oren gekomen, maar de rijders zelf zullen het wel weten. Men had naar deze vos kunnen rijden in 14 kilometer en stond dus aan de Dronkelaarseweg.

Bij terugkomst was het tijd om de uitslag bekend te maken. Maar voor dat dit gebeurde hebben we als v.c. eerst samen met een rijder een beslissing genomen.
Zoals sommige rijders wel weten staat er bij ons in het reglement dat het verboden is om met een dopler-systeem te peilen. Nu rijd Andre(-dopler) al een tijdje bij ons. Vanaf het begin hebben we met hem gesproken dat wij het niet toelaten om mee te rijden voor de competitie. Dat was ook niet Andre zijn bedoeling, het gaat hem om de techniek, en het proberen ervan. Ook komt hij omdat het zo gezellig is bij ons, maar dat terzijde. Wat wil nu het geval, zonder dat hij er zelf erg in had, kwam hij als beste rijder uit de laptop. Nu is dat voor de overige rijders in het nadeel, en dus hebben we met Andre besloten dat hij bij elke rit die hij bij ons rijd, standaard van ons 60 strafkilometers krijgt. Hij kan zo zelf berekenen hoeveel hij gereden heeft, en voor de andere rijders is het ook duidelijk. Wij vertellen het met de bekendmaking van de uitslag ook wel wat hij daadwerkelijk heeft gereden. Wat wij niet kunnen veranderen, is het feit dat hij wel 4 vossen heeft gevonden en een aantal maar 3. Een mooi compromis dachten wij zo, Andre kan gewoon zijn hobby uitoefenen, en de overige rijders behouden ook hun eigen behaalde plek. Dit keer wel een top drie die we niet zo vaak zien. Als eerste Willy Wortel, als tweede Piraatje.nl en de Seat mobiel haalde de derde plek, allemaal van harte. Rest ons nog te vertellen dat de totale rit te rijden was in 67 kilometer.

En als tweede het verslag van de afgelopen jacht.

Dit keer hadden Jeroen en Jasper de rit uitgezet, met behulp van Niels die via de mail al wat plekjes had gestuurd, waar we eventueel eens konden gaan kijken. Deze rit ging de kant van Zeist en de omgeving uit. Na wat telefoontjes tijdens het uitzetten, wisten we meteen wie op welke plek wou staan.
Als eerste vos stond Jeroen zelf, samen met Margo en de hond (die zich daar uitleefde in een heerlijke modderplas) op een voor sommige rijders bekende plek. Deze plek was ooit, wel iets verderop, al eens gebruikt, maar dat mocht de pret niet drukken. Net buiten Maarsbergen op de Hof ter Heideweg hadden we dus de eerste vos neergezet. Op de plek waar de vos stond, stonden voorheen huizen, maar deze waren gesloopt, en dus een mooi plekje. Voor sommige rijders bleek deze plek toch wel lastig, want vos 1 werd hoger geschat, en dus reden een aantal rijders richting Maarn om daar er achter te komen dat ze toch iets lager moesten zijn, en dus door Maarn heen naar Maarsbergen. Iets om maar toch iedereen had de vos gevonden. Deze vos was te rijden in 17 km.

Met het uitzetten van de rit was er voor de plek van de koffie vos al rekening gehouden met het weer. Er waren twee opties waarvan eentje voor droog, en eentje voor slecht weer. Omdat het de hele dag al ##@$@$$$@ weer was geweest en we niet echt wisten wat het weer ging doen, de buienradar op internet bleek ook niet nog niet zover te kunnen voorspellen, werd besloten voor de plek met slecht weer. De plek voor droog weer houden we natuurlijk in ons achterhoofd, en hiervoor hadden we Niels, Miriam en Fieke een plekje gegeven op het kleine bedrijventerreintje Niemendal in Driebergen. Om hier te komen kon men de kortste route over de snelweg rijden, maar niet iedereen nam de snelweg. De 11 km. waar deze vos in te rijden was, werd dan ook niet gehaald.

De plek voor de derde vos was er eentje die ook al eens was gebruikt, en niet alleen door ons. Maar of de plek al eens gebruikt is maakt niet uit, je weet nooit of de vos daar weer zal staan, want de omstandigheden zijn anders. Je komt nu bijvoorbeeld van een andere kant als de vorige keer, en dus peilt de vos ook anders, ook de vos die staat is niet de zelfde als de vorige keer, staat de vos nu misschien wel met een mobiele antenne, enz, enz. Voor een aantal rijders was deze vos niet zo erg moeilijk, er werd door sommige strak gereden, een aantal liet iets aan kilometers verloren gaan. Voor Danny maakte het niks uit, zijn signaal was perfect en dus voor sommige rijders dusdanig hard dat ze dus verkeerd reden. Was weer reden tot een grote glimlach op zijn mond. Hij stond aan het einde van de Appelweg/het verlengde van Laan 40-45. Vlak aan de A-28 dus.Maar de avond kende ook nog uitvallers. Zo was Gert onderweg naar de start al stil komen te staan met pech, nu kwam ook de Struikrover met pech te staan. Na wat telefoontjes kwam de Keistad-takel/sleepdienst in actie en werd de kapotte auto teruggesleept naar het parkeerterrein van Fulmen. Daar werd een nood reparatie uitgevoerd door het verwisselen van twee accu’s en achteraf kon de Struikrover met zijn eigen auto terug naar huis. Hij redde het dus niet om in 16 kilometer naar Danny te komen.

De laatste vos van de avond was dit keer weer Willem. Jan & Patricia konden door de verkoop van de nieuwe haring helaas niet en dus nam Willem het weer eens waar. Voor de laatste plek was dit keer eens weer eens plek gekozen die wat dichter bij de Fulmen lag. Zo had hij een plek gekregen achter een bedrijf aan de Satelliet in het industrie gebied Amersfoort-Noord. Hij was dit keer met een mobiele antenne gaan staan, en zonder vermogen, waardoor het voor de rijders wat lastiger peilen werd. Het signaal was niet super hard, maar wel te peilen bij vos 3. Zo hadden de meeste rijders toch echt meer dan 10 kilometer nodig om bij hem te komen. Er was maar 1 rijder die hem strak reed, en de rest had er meer voor nodig, een paar hadden er 11 of 12 kilometer voor nodig, de rest daarna logisch 13, 14 en hoger. Ondanks de handicap voor iedereen was iedereen op tijd bij de laatste vos.

Nadat iedereen terug was en voorzien was van lootjes, eten en drinken, restte ons nog de loterij te doen, en de uitslag te vertellen. Zo kwam het voor het eerst voor dat nummer 1 en twee 2 evenveel kilometers hadden gereden en we eerst goed moesten kijken waar nu het verschil zat. En waarom de rijder met meer kilometers in de uitslag toch won. Dit verschil zat hem in het k.v.s. Als je kijkt naar nummer 1, Willy Wortel, dan denk je die heeft toch meer kilometers gereden dan nummer 2 de Steelpan? Yep, maar de laptop berekend per vos de k.v.s. en over het totaal, en zo heeft de Steelpan geen k.v.s. en Willy Wortel. De Steelpan heeft dus daadwerkelijk 60 kilometer, en Willy Wortel heeft er eigenlijk 62, maar na berekening komt is Willy Wortel bij vos 1 en 2 korter, en wint dus hierdoor de rit. Hopelijk begrijpt iedereen het, zoniet kom dan eens het hok binnen na afloop van de rit, en dan zullen we het laten zien. Deze rit was trouwens te rijden in 54 kilometer.

Tot zover de verslagen van de twee afgelopen ritten, tot de volgende rit!!!
ZCV keistad
 

Ritverslag van 12 mei en 10 juni (3)

Berichtdoor ZCV keistad » 08 aug 2007, 16:50

En als tweede het verslag van de afgelopen jacht.

Dit keer hadden Jeroen en Jasper de rit uitgezet, met behulp van Niels die via de mail al wat plekjes had gestuurd, waar we eventueel eens konden gaan kijken. Deze rit ging de kant van Zeist en de omgeving uit. Na wat telefoontjes tijdens het uitzetten, wisten we meteen wie op welke plek wou staan.
Als eerste vos stond Jeroen zelf, samen met Margo en de hond (die zich daar uitleefde in een heerlijke modderplas) op een voor sommige rijders bekende plek. Deze plek was ooit, wel iets verderop, al eens gebruikt, maar dat mocht de pret niet drukken. Net buiten Maarsbergen op de Hof ter Heideweg hadden we dus de eerste vos neergezet. Op de plek waar de vos stond, stonden voorheen huizen, maar deze waren gesloopt, en dus een mooi plekje. Voor sommige rijders bleek deze plek toch wel lastig, want vos 1 werd hoger geschat, en dus reden een aantal rijders richting Maarn om daar er achter te komen dat ze toch iets lager moesten zijn, en dus door Maarn heen naar Maarsbergen. Iets om maar toch iedereen had de vos gevonden. Deze vos was te rijden in 17 km.

Met het uitzetten van de rit was er voor de plek van de koffie vos al rekening gehouden met het weer. Er waren twee opties waarvan eentje voor droog, en eentje voor slecht weer. Omdat het de hele dag al ##@$@$$$@ weer was geweest en we niet echt wisten wat het weer ging doen, de buienradar op internet bleek ook niet nog niet zover te kunnen voorspellen, werd besloten voor de plek met slecht weer. De plek voor droog weer houden we natuurlijk in ons achterhoofd, en hiervoor hadden we Niels, Miriam en Fieke een plekje gegeven op het kleine bedrijventerreintje Niemendal in Driebergen. Om hier te komen kon men de kortste route over de snelweg rijden, maar niet iedereen nam de snelweg. De 11 km. waar deze vos in te rijden was, werd dan ook niet gehaald.

De plek voor de derde vos was er eentje die ook al eens was gebruikt, en niet alleen door ons. Maar of de plek al eens gebruikt is maakt niet uit, je weet nooit of de vos daar weer zal staan, want de omstandigheden zijn anders. Je komt nu bijvoorbeeld van een andere kant als de vorige keer, en dus peilt de vos ook anders, ook de vos die staat is niet de zelfde als de vorige keer, staat de vos nu misschien wel met een mobiele antenne, enz, enz. Voor een aantal rijders was deze vos niet zo erg moeilijk, er werd door sommige strak gereden, een aantal liet iets aan kilometers verloren gaan. Voor Danny maakte het niks uit, zijn signaal was perfect en dus voor sommige rijders dusdanig hard dat ze dus verkeerd reden. Was weer reden tot een grote glimlach op zijn mond. Hij stond aan het einde van de Appelweg/het verlengde van Laan 40-45. Vlak aan de A-28 dus.Maar de avond kende ook nog uitvallers. Zo was Gert onderweg naar de start al stil komen te staan met pech, nu kwam ook de Struikrover met pech te staan. Na wat telefoontjes kwam de Keistad-takel/sleepdienst in actie en werd de kapotte auto teruggesleept naar het parkeerterrein van Fulmen. Daar werd een nood reparatie uitgevoerd door het verwisselen van twee accu’s en achteraf kon de Struikrover met zijn eigen auto terug naar huis. Hij redde het dus niet om in 16 kilometer naar Danny te komen.

De laatste vos van de avond was dit keer weer Willem. Jan & Patricia konden door de verkoop van de nieuwe haring helaas niet en dus nam Willem het weer eens waar. Voor de laatste plek was dit keer eens weer eens plek gekozen die wat dichter bij de Fulmen lag. Zo had hij een plek gekregen achter een bedrijf aan de Satelliet in het industrie gebied Amersfoort-Noord. Hij was dit keer met een mobiele antenne gaan staan, en zonder vermogen, waardoor het voor de rijders wat lastiger peilen werd. Het signaal was niet super hard, maar wel te peilen bij vos 3. Zo hadden de meeste rijders toch echt meer dan 10 kilometer nodig om bij hem te komen. Er was maar 1 rijder die hem strak reed, en de rest had er meer voor nodig, een paar hadden er 11 of 12 kilometer voor nodig, de rest daarna logisch 13, 14 en hoger. Ondanks de handicap voor iedereen was iedereen op tijd bij de laatste vos.

Nadat iedereen terug was en voorzien was van lootjes, eten en drinken, restte ons nog de loterij te doen, en de uitslag te vertellen. Zo kwam het voor het eerst voor dat nummer 1 en twee 2 evenveel kilometers hadden gereden en we eerst goed moesten kijken waar nu het verschil zat. En waarom de rijder met meer kilometers in de uitslag toch won. Dit verschil zat hem in het k.v.s. Als je kijkt naar nummer 1, Willy Wortel, dan denk je die heeft toch meer kilometers gereden dan nummer 2 de Steelpan? Yep, maar de laptop berekend per vos de k.v.s. en over het totaal, en zo heeft de Steelpan geen k.v.s. en Willy Wortel. De Steelpan heeft dus daadwerkelijk 60 kilometer, en Willy Wortel heeft er eigenlijk 62, maar na berekening komt is Willy Wortel bij vos 1 en 2 korter, en wint dus hierdoor de rit. Hopelijk begrijpt iedereen het, zoniet kom dan eens het hok binnen na afloop van de rit, en dan zullen we het laten zien. Deze rit was trouwens te rijden in 54 kilometer.

Tot zover de verslagen van de twee afgelopen ritten, tot de volgende rit!!!
ZCV keistad
 

Ritverslag van 12 mei en 10 juni (4)

Berichtdoor ZCV keistad » 08 aug 2007, 16:51

De laatste vos van de avond was dit keer weer Willem. Jan & Patricia konden door de verkoop van de nieuwe haring helaas niet en dus nam Willem het weer eens waar. Voor de laatste plek was dit keer eens weer eens plek gekozen die wat dichter bij de Fulmen lag. Zo had hij een plek gekregen achter een bedrijf aan de Satelliet in het industrie gebied Amersfoort-Noord. Hij was dit keer met een mobiele antenne gaan staan, en zonder vermogen, waardoor het voor de rijders wat lastiger peilen werd. Het signaal was niet super hard, maar wel te peilen bij vos 3. Zo hadden de meeste rijders toch echt meer dan 10 kilometer nodig om bij hem te komen. Er was maar 1 rijder die hem strak reed, en de rest had er meer voor nodig, een paar hadden er 11 of 12 kilometer voor nodig, de rest daarna logisch 13, 14 en hoger. Ondanks de handicap voor iedereen was iedereen op tijd bij de laatste vos.

Nadat iedereen terug was en voorzien was van lootjes, eten en drinken, restte ons nog de loterij te doen, en de uitslag te vertellen. Zo kwam het voor het eerst voor dat nummer 1 en twee 2 evenveel kilometers hadden gereden en we eerst goed moesten kijken waar nu het verschil zat. En waarom de rijder met meer kilometers in de uitslag toch won. Dit verschil zat hem in het k.v.s. Als je kijkt naar nummer 1, Willy Wortel, dan denk je die heeft toch meer kilometers gereden dan nummer 2 de Steelpan? Yep, maar de laptop berekend per vos de k.v.s. en over het totaal, en zo heeft de Steelpan geen k.v.s. en Willy Wortel. De Steelpan heeft dus daadwerkelijk 60 kilometer, en Willy Wortel heeft er eigenlijk 62, maar na berekening komt is Willy Wortel bij vos 1 en 2 korter, en wint dus hierdoor de rit. Hopelijk begrijpt iedereen het, zoniet kom dan eens het hok binnen na afloop van de rit, en dan zullen we het laten zien. Deze rit was trouwens te rijden in 54 kilometer.

Tot zover de verslagen van de twee afgelopen ritten, tot de volgende rit!!!
ZCV keistad
 

Ritverslag van 8 juli (1)

Berichtdoor ZCV keistad » 08 aug 2007, 16:53

Vossenjachtcommissie

De maanden vliegen voorbij lijkt het wel. We zitten al weer middenin de vakantie periode en dus houdt dat voor ons weer in dat de maanden juli en augustus wat minder bezocht worden als de overige ritten. Maakt ons niet uit, want ook het bestuur gaat een keer op vakantie. We gaan eind juli, begin augustus en komen de week voor de rit weer terug van onze vakantie. Dus zal de rit voor komende maand wat eerder uitgezet moeten worden. Maar dat wordt allemaal van te voren geregeld.
De laatste weken laat de zomer ons in de steek. Zo af en toe een beetje zon maar de heftige onweersbuien hebben momenteel toch wel een sterk aandeel. Maar wie weet wat we nog voor moois krijgen, we houden moed….
De afgelopen rit hadden we met het weer veel geluk. Weer eens een weekend met een beetje meer zon, maar de zondag na onze rit was het meteen ook weer voorbij. Maar met het uitzetten van de rit hou je er toch rekening mee dat het wel eens slecht kan zijn, en dus zoek je een plekje voor de koffievos waar, indien nodig, de koffie e.d. droog geschonken kan worden. Dit keer had het volledige v.c. team een rit in elkaar gezet die richting het westen ging.
Zo mochten de 11 rijders als eerste naar Jeroen, Margo en de hond. Zij stonden op een plek die al eens eerder door ons en andere vossen/-jachtverenigingen was gebruikt. Maar toch wel weer lastig want hoe rijdt je er nu het makkelijkste en kortste naar toe. Een paar jagers hadden meteen al een vermoeden en dus geluk. Zij reden hier strak naar toe, de overige jagers hadden meer kilometers nodig.
De kortste manier naar Heeserspoor Oostzijde tussen Soest en Soesterberg was in 12,9 kilometer te doen.
De tweede vos van de avond, de koffievos hadden we zoals eerder al vermeld, een stuk westelijker geplaatst. Niels, Miriam en Fieke hadden een plekje dat in 15,8 kilometer te doen was. Om naar deze plek te komen was ook hier weer de vraag, of men bovenlangs of onderlangs moest rijden. Nou het maakte niet uit of je onderlangs of bovenlangs reed. Dus via Soest, de Wieksloterweg en dan de provincialeweg was dus niks korter dan via Huis ter Heide, dwars door Den Dolder en Bilthoven om bij de carpoolplaats aan de Nieuwe Wetering, vlak bij de A-27, te komen. Schijnbaar toch wel een lastige vos om te vinden, want maar een enkele rijder kwam in de buurt van die 15,8 kilometer. De meeste hadden er meer voor nodig.
Voor vos 3 moesten de rijders nog westelijker gaan, maar daarna was de koek toch echt op en was het weer terug naar boven. Althans, met uitzetten hadden we mooi plekje gevonden waar ooit Pierre als eens met zijn vorige koffiemolen vos had gestaan voor VJC het Gooi. Alleen toen Danny bij de bewuste plek aan kwam waren alle plekken om te parkeren bezet, dus na een telefoontje maar besloten om Danny een plek daar in de omgeving te zoeken. Na enig zoek en denkwerk had hij een plek gevonden aan het Kininelaantje tussen ’s-Graveland en Hilversum, bij de voetbalvereniging daar. Was voor ons ook wel even zoeken, want hij had niet gezegd aan welke kant hij stond. Voor enkele rijders was deze plek niet zo moeilijk, maar voor anderen toch wel een lastige, gezien de teveel gereden kilometers. Man kon naar Danny rijden in 13,7 k.m.

Als laatste vos hadden we Willem weer opgetrommeld, en hij had een plekje gekregen wat de rijders al weer een eind huiswaarts zou brengen. Hiervoor moesten de rijders wel een stukje door stoorstad Hilversum heen. Maar het signaal van Willem aan de Heidelaan bij het klaverblad/knooppunt Eemnes, was dusdanig hard dat het zonder al te veel problemen te peilen was. Dat het signaal goed te horen en te peilen is, wil nog niet zeggen dat het voor de rijders ook makkelijk te doen is. Zo zie je maar weer dat sommige rijders er zo naar toe rijden, en er een groep is die er toch wat meer kilometers over reden. Men kon naar de laatste vos rijden 9,2 kilometer.

Doordat het aantal rijders wat minder was dan normaal, was iedereen wat eerder terug in Fulmen en kon men tijdens de hapjes en drankjes de loterij aanhoren en daarna de einduitslag. Dit keer weer een top drie, waarvan een aantal rijders al een paar jachten net weer even anders waren geëindigd, en dus nu weer eens prijs hadden. De totale rit was te rijden in 51,6 kilometer.

Vanaf deze kant willen wij iedereen die nog op vakantie gaat een fijne en goede vakantie met mooi weer toewensen. En hopelijk tot binnenkort!!
De bijna-vakantie v.c.
ZCV keistad
 

Ritverslag van 8 juli (2)

Berichtdoor ZCV keistad » 08 aug 2007, 16:54

Doordat het aantal rijders wat minder was dan normaal, was iedereen wat eerder terug in Fulmen en kon men tijdens de hapjes en drankjes de loterij aanhoren en daarna de einduitslag. Dit keer weer een top drie, waarvan een aantal rijders al een paar jachten net weer even anders waren geëindigd, en dus nu weer eens prijs hadden. De totale rit was te rijden in 51,6 kilometer.

Vanaf deze kant willen wij iedereen die nog op vakantie gaat een fijne en goede vakantie met mooi weer toewensen. En hopelijk tot binnenkort!!
De bijna-vakantie v.c.
ZCV keistad
 


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast