Controleur vos 5 oktober 2007

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Controleur vos 5 oktober 2007

Berichtdoor tuinhuis » 12 okt 2007, 15:01

20:15
Na het aanzetten van de Magnum hoor ik een vossen signaal op kanaaltje 1. Ik luister een tijdje naar het signaal dat een S-4 binnenkomt. Ik ga rustig naar beneden naar de grote bak en zet hem ook op kanaaltje 1. S-1???

Antenne van de grote bak beneden staat hoger dan die van de Magnum. Ik kijk ff rond op de kanalen en merk dat er niets te doen is. Ik trek mijn sokken, trui, schoenen en jas aan en ik zeg tegen mijn moeder dat ik eventjes ga toeren (mag officieel niet altijd vossenjagen :P)


20:30
Ik stap in de auto en stel de GPS in voor de flitspalen, koppel de telefoon aan de handsfree en zet de bak aan op Kanaaltje 1. Ik begin te rijden en het signaal komt een s3 binnen... Echt vreemd af en toe. De ene keer komt het signaal een S6 binnen dan een S0 en dan een S3.... Maar ik besluit door te rijden. Eerst maar eens de kanalen rondroepen en informatie verzamelen over de vos. Eerst op het vos kanaal zelf. En jah hoor bingo.... Een goede kerel uit Veenendaal die meld dat het een S-9 binnenkomt in Veenendaal (Dicht bij de snelweg) Dus ik toer rustig met de bak aan richting Veenendaal. Vanaf Veenendaal richting Arnhem. Maar helaas het signaal loopt langzaam aan af...

21:00
Ik rijd door Ede heen om te keren om richting Utrecht te gaan. Daar liep het signaal al weer op richting een S6. Na een tijdje rijden de A1 opgedraait. Hier was een ongeluk gebeurd doordat een vrachtwagen met auto's tegen de vangrail was aangereden. Dus mocht ik maar 70 KM per uur over de snelweg heen.

21:50
Ik rijd nog steeds op de A1. Deze keer met 50 KM per uur omdat de weg was schoongemaakt met zeep.... Lekker glijdend natuurlijk
:lol: Ik ben op dat moment ter hoogte van Soest. S9 met RF gain open en een S6 lokaal..... Ik kom dichter bij. Maar ik dacht dat ik mijn bakkie wel aardig goed kende. Dus eventjes een eindje door gereden.

22:00
De vos vraagt of er nog rijders zijn aangezien hij het signaal eruit wilt gooien. Ik meld mijzelf dat ik nog rond rij en dat ik zojuist van plan ben om richting Soest te rijden. Ik hoor van de vos dat hij in Soest staat op het bedrijven terrein. Dus ik schakel de GPS in en ik toer er naar toe.

De vos stond op een industrie terrein helemaal achteraan op 12 buisjes met 80 watt. Op de zuidergracht.



De beste man vertelde dat hij de controleur was van een vossenjacht vereniging. Ik dacht dat het van de eemlandvos was, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik was om kwart over 12 weer thuis.... Een goede 200 KM gereden voor een vosje :lol:

Netjes eerst nog de auto af getankt bij een tankstation in Elst (Utrecht). En daarna door naar huis waardoor ik dus eigenlijk een kwartier later was dan dat ik thuis had kunnen zijn. Gauw in bed gedoken met een mooie serie en lekker slapen...

Het was op zich wel een leuke vos. Alleen is de vossenpiep ietsjes minder. Je hoort hem constand zonder rust pauze. Dus dat is een minpunt :lol:
tuinhuis
 

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron