Veense Vos 23-01-2009

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Veense Vos 23-01-2009

Berichtdoor vji » 24 jan 2009, 17:53

Op het laatste moment besloot ik deze avond te gaan rijden. Verveelde me toch dus was vossen wel ff leuk. :D

Mijn navigatie kon de kruising die opgegeven was niet dus dan maar het laatste stukje op het signaal afgaan wat door Joshua werd neergezet. :!: Ik dacht al laat te zijn dus verwachte al helemaal niet om de eerste te zijn die bij Joshua aankwam. :shock: Kort daarop kwam Ruben ook binnen die het signaal ff overnam zodat Joshua een kabelbreuk kon opzoeken(die hij niet heeft gevonden, dus extra handicap voor Joshua). Het wachten was nog op Tom waarvan we ondertussen vernomen hadden dat hij wel onderweg was. Toen hij met zijn bijrijder ook waren aangekomen konden we vertrekken.

Jan had het erover dat hij hoopte dat we kleingeld bij ons hadden. :twisted: Zouden we een pontje moeten pakken ofzo? Na vele wegen te hebben gehad en een wegopbreking waar ik uiteindelijk omheen gereden ben had ik Jan gevonden. Een tijdje voordat ik het uitgevonden had hoe ik daar kon komen was Joshua al binnen geweest en een plekje gaan zoeken. Eenmaal aan de andere kant van de opbreking gekomen kwam Ruben vlak achter me aan. Hij was over een bruggetje gegaan. Jan vroeg hoe we er gekomen waren en tot zijn teleurstelling hadden we geen pontje genomen. Het wachten was wederom op Tom en bijrijder. En ja hoor, kort daarop zagen we hem. Maarja het is natuurlijk altijd aan de overkant. :arrow: Na hem wat route aanwijzingen te hebben gegeven was ook hij gauw binnen en konden we op Joshua jagen.

Het signaal pijlde terug, dus ging ik dezelfde weg weer terug. Het signaal werd hard, dus maar even draaien. Het pijlde op het terrein waar ik stond te draaien maar dat liep al gauw dood. :roll: Dan maar ff om dit terrein heen rijden en op de rotonde weer ff pijlen. Daar aangekomen was dat voor mij al niet meer nodig want ik zag op een mooi plekje een auto staan en had volle bak. 8) Joshua vertelde me het verhaal dat hij eigenlijk verderop wilde staan maar dat een slagboom daar vreemd werk leverde en daarom dus maar daar was gaan staan terwijl zijn signaal er al in zat. Dat betekende dus dat we een rijden signaal hebben gehad. Ik persoonlijk heb daar geen last van gehad. Ook Tom zag kort daarop onze auto’s staan en kwam binnen. Ik stuurde hem weer op pad voor de volgende vos omdat ik mijn antenne nog niet swr getest had. :idea: Ook de BMW van Jan kwam snel in ons vizier en wij blijkbaar in de zijne want ook hij kwam toen gauw binnen. Nog even wachten op Ruben dus. En ja hoor, daar zagen we hem rijden. Hij ging het terrein op van “de slagboom”. Jan moest nog ff tanken en ging daar dus ook heen gezien dat daar een gulf-station was. Nu maar hopen dat Ruben niet zag waar Jan vandaan kwam. Daar kwam Ruben weer de rotonde die voor ons lag opdraaien. En uiteraard als hij precies de andere kant op stond zeggen dat hij recht in ons gezicht scheen. Tja, de vos mag liegen zeggen ze. Maar na 2 rondjes gedraaid te hebben koos hij toch de goede kant op en was het wachten dat Tom en zijn bijrijder een plekje hadden gevonden en gereed waren om te zenden.

Daar kwam het signaal. Uiteraard toen het signaal erin was en toen Joshua, Jan en ikzelf op de rotonde stonden was het signaal eruit. Jan en Joshua bleven rijden over de rotonde. Ik besloot echter even op de verhoogde binnenring te wachten op de volgende doorgang en zag Jan en Joshua voortdurend voorbij rijden. Daar kwam het signaal weer en konden we onze richting bepalen. Er in de beurt komen was niet heel moeilijk, maar om bij de vos te komen moest en we een onverlicht weggetje op waarvan je zou denken dat hij een weiland of dergelijks op zou gaan. Gezien het signaal toch echt die kant op ging en de wegen in de buurt het niet waren toch dat weggetje maar eens opgaan. Na even gereden te hebben kwam ik bij een bocht aan en werd tevens het verharde pad een onverhard pad. Ik twijfelde of ik hier wel op moest gaan en net op het moment dat ik hem om wilde draaien zag ik daar iets glinsteren. Een nummerbord van een lichte auto. Hmm, dat kan wel kloppen, dus dan toch maar langzaam doorrijden en jahoor, daar stonden ze in de volgende modderbocht. :roll: Van Tom mocht ik even de swr meter lenen om te kijken of het haalbaar was dat ik ging zenden. Het was haalbaar. Joshua was toen ik twijfelde in de bocht vlak achter me gekomen en was dus ook al binnen. Heel verrassend was Johan die binnenkwam op het moment dat ik overtuigd was dat mijn set kon zenden. Ik moest dus even keren op dat gladde modderweggetje. Erg spannend kan ik je vertellen. Heel af en toe net alsof je op ijs reed. :? Ondertussen luisterend naar het signaal van Tom en bijrijder ging op weg op zoek naar een plekje.Nog voordat de overige 2 die nog moesten binnen komen binnen waren had ik een plekje gevonden waarvan ik dacht dat hij wel grappig en haalbaar was. Wachten op Jan en Ruben. Veel weet ik daar niet over behalve dat Jan eerst was en Ruben daarna.

Ik kon het signaal er dus in gooien. Gezien ik mijn pieper niet bij me had werd het dus praten. Ach, er wordt al vaak beweerd dat ik slappe verhalen heb, dus dat zou wel moeten lukken, maar bleek toch lastiger dan ik dacht. :( Gelukkig duurde het niet lang voordat er een treintje van drie auto’s de dijk over reden. Daar zou de eerste zijn. Hij stopte achter me maar kon zo gauw niet zien wie het was. Het was… het was… het was Jan :shock: gevolgd door Johan en Joshua. Van hun mocht ik vernemen dat Ruben helaas gestopt was, dus alleen Tom moest nog komen. Ondertussen ging Jan een plek voor de volgende en laatste vos zoeken. Veel tijd kreeg hij daar niet voor want een minuut nadat Jan weg was kwam Tom en bijrijder aangereden. :) Heel verrassend was Jan nog niet gearriveerd op een plekje. Wij besloten dus maar alvast een plekje te zoeken waar we mooi konden draaien.

Na even wachten en verveling en dus maar het maken van een klein filmpje door Johan :lol: , was Jan klaar. Het signaal was hard dus kon het niet zo ver zijn toch? Toch wel. Eerst weg rijden van het signaal om bij de vos te komen. Wat een mooie Kwalitatieve Uitermate Toffe plek. Na een tijdje hoorde ik over de bak dat Joshua gevolgd door Johan, Die beide dit plekje al konden, al binnen waren. En ik? Ik was nog lang niet in de buurt. Na vele aanwijzingen voor Tom en mijzelf (zeg maar rustig tomtom over de zender) :oops: kon ik het vinden, maar het weggetje was zo lastig te zien in het donker dat ik er in eerste instantie zelfs nog voorbij reed. Ik had geen zin om weer een rondje snelweg te nemen dus dan maar goed opletten of het kon en een stukje terug gaan. :!: Ook Tom had veel moeite met deze plek. Maar al bij al een zeer gezellige avond.

Joshua, Jan, Ruben, Johan en Tom met bijrijder, bedankt voor deze zeer gezellige avond! :!: :!: :D

De routes die ik heb gereden zijn te downloaden op http://www.burchtvosje.nl/veense.html

Tot slot zou ik willen aangeven dat er deze avond meteen een beetje gepeild werd of er weer mensen op de veense vos willen rijden, dus bij deze plaats ik dat verzoek hier. Laat eventueel in dit topic een berichtje achter.

Greets Toine
vji
 

Re: Veense Vos 23-01-2009

Berichtdoor Thijs » 24 jan 2009, 18:18

Zeker wil ik de veense weer rijden!
Ik heb jaren gewacht om die mannen weer tot diep in de nacht op me te laten wachten!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Veense Vos 23-01-2009

Berichtdoor josje mobiel » 24 jan 2009, 19:07

jaja mensen hij was er weer is een keertje. was weer te lang geleden.

op het verslag van toine heb ik niet veel om aan toe te voegen. was een gezellige avond met een redelijk aantal vosjes die we hebben kunnen rijden.

we hebben met een vermogen tussen de 4 en de 20 watt gestaan. en hemelsbreed op steen worp afstand. wat dus ook resulteerde dat we 5 of 6 vossen gereden hadden.
weer mooie plekkies gezien met name toch die van tom, wat een mooi weggetje was dat zeg. gewoon amper te zien vanaf de weg.

nu heb ik het idee om dit iets vaker te gaan doen. hoevaak weet ik nog niet. maar zal wel op de vrijdag avond blijven in de week dat de denw vos niet staat.
het mooie is dat het korte vosjes zijn en niet veel hoeft te kosten en je zelf kan bepalen hoeveel vossen je rijd. waarschijnlijk zal de eerste vos iets meer vermogen gaan hebben. dit om het zoek gebied iets uit te breiden. maar denk dan aan max 100w. en daarna de vossen max 20 watt.

en thijs waar was je nou we hebben op je gewacht maar duurde wat lang dus ben maar naar me bed gegaan.

dus mensen roept u allen als je dit wat lijkt dan kan ik er over gaan nadenken om de vos op te zetten.

gr de veensevos (beetje stoffig maar we doen het nog)
josje mobiel
 

Re: Veense Vos 23-01-2009

Berichtdoor hullepim » 24 jan 2009, 19:14

Thijs, je haalt me de woorden uit de mond!
Hier ook een ex veensevos rijder die weer wil rijden!
hullepim
 

Re: Veense Vos 23-01-2009

Berichtdoor vji » 25 jan 2009, 12:47

de vossenjagerdraaimolen

Link


copyright 2009 Daewoolanos
vji
 


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast