mysterieuze vossenjacht avond

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor Danny-Calibra » 21 jun 2009, 22:16

had zin om te vossen en een gabber van me wilde nou eens weten hoe het in zn werk ging. wij naaar de verzamelplek van ssva gereden met de tomtom. signaal ging erin alleen waren er mensen met een vast station met elkaarr aan t kletsen op zelfde kanaal.. alythans dit hoorde we zelf niet op mn bak alleen maar ruis. de rest van de jagers hoorde duidelimk wel iets... ik dacht wtf? bak stuk.? op advies van een andere jager naar t noorden gereden en nog niks. per ongeluk kneep ik in de mike en ineens signaal! hoe kan dat nou weer? dde ruis was weg! vage bakken die alan 48plus haha! wij in ieder geval blij en maar verder rijden. signaal werd steeds weer sterker dus zaten in de goude richting. bij hoorn in de buurt hoorde we ineens vos gekraakt! en plotseling was de vos op de een of andere manier 'overgenomen' door de waterlandse of watermeerse vos? heel apart. kanaal werd vervolgens ook door de vos omgeswitcht naar kanaal 28. wij maar doorrijden was overigens de eerste keer dat we deze vos reden en ja het signal werd nu wel heel sterk! gain dicht. local aan en geen ruis meer en 9±25 al! we zijn er bijna! inmiddels zaten we al bij wieringerwerf vlak voor de afsluitdijk.... kregen we op de bak te horen 'zijn er nog jagers o deze vos'? wij natuurlijk JA! terugroepen over de bak. maar deze vraag werd steeds herhaal. huh?! kon de vos ons niet horen? wat blijkt zitten ook engelsenop hetzelfde kanaal met elkaar te kletse. zaten die engelsen soms met heel veell meer vermogen over ons 4watt bakkie heen te walsen? dat zou verklaren dat de vos ons niet kon horen. signaal was ook afgelopen... beetje balen maar voor de rest wel een leuke avond. volgende keer maar niet meer naar het noorden om te vossen hehe.
Danny-Calibra
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor Johanh2o » 21 jun 2009, 23:12

danny ik ben wel binnen geweet en het was idd een raar avondje normaal verlopen ze niet zo !

over 2 weken zal het beter gaan dat beloof ik je :lol:

dan sta ik namelijk met thijs vos ..
Johanh2o
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 22 jun 2009, 10:00

Wat ik wel vreemd vindt Danny is dat je de vos lokaal al 9/25 had en de vos kon je niet horen..?

Dan klopt of je meter van geen kant of je bak komt de straat niet meer uit..
Naar mijn weten is als je lokaal al zo'n signaal krijgt je toch al donders goed in de buurt moet zitten.
Marco_RotterdamseVos
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor Danny-Calibra » 22 jun 2009, 13:50

hmm naar mijn idee was ik wel dichtbij, alleen waren er andere mensen met thuisstation op hetzelfde kanaal bezig.
Danny-Calibra
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor Johanh2o » 22 jun 2009, 17:13

hij stond ongeveer 10 minute rijden bij de afsluitdijk vandaan
Johanh2o
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor groene seat » 22 jun 2009, 20:13

We stonden in het dijkgatsbos tussen het ijselmeer en de a7
Sorry dat we geen beter signaal neer gezet hebben we hadden een beetje een groot probleem

1 lincoln met keuren
1 dynamo stuk
1 lineair naar de klote
1 1 lineair werd zo heet dat je er een uitje op kon bakken
:x :(
groene seat
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor Danny-Calibra » 22 jun 2009, 21:38

haha dan was ik er inderdaad al bijna.,kwestie vann minuten. het signaal stopte voor mij toen ik het bos uitreed bij de afsluitdijk... dus maar weer de a7 richting hoorn gepakt. hebben jullie die engelsen dan niet er doorheen horen kletsen? daardoor kon je me waarschijnlijk niet horen. verder heb ik op die weg tussen dat bos en de zuiderrzee honderden wandelaars op de weg tegengekomen, en die mensen gewoon lekker met zn allen op t midden van de weg blijven lopen he? lichtsignalen en toeteren hielp niet dus dan maar extra gassen dat hielp wel haha.

en balen van je apparatuur groene seat, kan gebeuren he? was jij diegene die de oren van ons hoofd af kletste? haha wel om gelachen klonk gezellig. volgende keer beter dan maar. groetjes danny-c
Danny-Calibra
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 23 jun 2009, 10:12

Danny,
Als ik het goed begrijp heb je in hetzelfde bos gereden alswaar de vos stond ?
Als dat idd klopt dan moet je je bak of na laten kijken of voor een andere gaan kijken.
De vos had jou keihard moeten ontvangen gezien de afstand en daar komt zowat niemand meer tussen qua signaal.

Kan ook nog zo zijn dat de LC van de vos niks meer ontving ivm kuren..
Dat was misschien ook de reden dat de vos werd door de waterlandse of watermeerse vos overgenomen..?

Altijd wel jammer dar apparatuur het af laat weten...
Heb het helaas ook vaak zat gehad :roll:


http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=dijkgatsbos&sll=52.49616,5.515137&sspn=2.829279,9.84375&ie=UTF8&ll=52.906831,5.08667&spn=0.175174,0.615234&t=h&z=11
Marco_RotterdamseVos
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor Danny-Calibra » 23 jun 2009, 11:09

Ja, we zaten dus heel dichtbij.

De mike doet het goed heb al vaker gesproken met mensen via de bak, maar wat zo vreemd is dat die engelsen zo hard doorkwamen, op het moment dat de vos stopte met zenden, tetterden die 2 er steeds doorheen, ze hadden zelfs commentaar op de vossenpiep, en dat ze geen nederlands konden verstaan ("please speak english we cannot hear what you say") haha.
Danny-Calibra
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor Thijs » 23 jun 2009, 11:45

De condities waren zaterdag gewoon lekker goed op de FM. Die engelse hadden waarschijnlijk geen idee dat ze tot in nederland te horen waren.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor groene seat » 23 jun 2009, 17:54

nee hoor de vos is gekaapt door de waterlandsevos
om 2200 uur kijk maar op hun website daar staat het verslag en de foto`s :lol:

We stonden ook wel erg hoog die avond we hebben de mast deeltje geteld wekwamen uit op een hoogte van 35m
conditie`s waren erg goed die avond
groene seat
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor Johanh2o » 23 jun 2009, 21:37

groene seat schreef:nee hoor de vos is gekaapt door de waterlandsevos
om 2200 uur kijk maar op hun website daar staat het verslag en de foto`s :lol:

We stonden ook wel erg hoog die avond we hebben de mast deeltje geteld wekwamen uit op een hoogte van 35m
conditie`s waren erg goed die avond


tja :lol: :lol: 35 meter hoog en dan nog niet te horen op de draai plek knap hoor :wink:
Johanh2o
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor groene seat » 24 jun 2009, 20:51

Dat is al een prestatie op zich :lol:
groene seat
 

Re: mysterieuze vossenjacht avond

Berichtdoor SSVA » 24 jun 2009, 21:28

Bij sommige ook nix nieuws eigenlijk.... :|
kom eens kijken op de website
http://www.ssva.nl
19-RSN-183
Piepende cavia´s bijten niet
Avatar gebruiker
SSVA
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 201
Geregistreerd: 03 okt 2007, 23:10
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel JO22LH11TB (Draaipunt)


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast