Node lokaties gezocht.

Alles over packetradio en digimodes op de 27MHz

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Node lokaties gezocht.

Berichtdoor CB2SNK » 21 mei 2011, 18:48

Hi,

Ik ben op zoek naar node lokaties of nog beter iemand die node wil draaien.
Heb je bv. een 27 mc vishengel staan en je doet er niks mee laat het dan ff weten.
Er zijn evt. modems en tranceivers beschikbaar.

Lijkt het je wat om spil te zijn in het Nederlandse packet radio netwerk stuur me dan even een pb.

73' s Danny NL2SNE sysop NL3SNK bbs en NL5SNK ax25/ip/netrom node.
CB: CB2SNK @ NL3VKL.NBO.NLD.EU
HAM: PA2SNK @ PD0LPM.#FRL.NLD.EURO
CB2SNK
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 371
Geregistreerd: 07 jan 2008, 22:15
Woonplaats: Sneek

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor flipke » 15 jun 2011, 10:12

hoi ben nu 3 weken met vakantie,maar na die tijd ga ik weer bezig met packetradio in de jongereninloop ,samen met wat zendamateurs gaan we de jongeren laten zien dat het een leuke hobby is en ik wil dan best een node plaatsen ,zit in Gendringen achterhoek
laat maar eens horen of het intresant voor jullie is
groet erik
www.jongereninloop.nl
flipke
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor NL1EDO » 17 jun 2011, 23:24

Ik heb mijn spullen zojuist van zolder gehaal .. een baycom modem en een 27 mc zender...
Zojuist de boel aan de praat gekregen... maar er zit niemand hier in de ether..(weert) (of mijn antenne is niet goed meer ;)
Maar ik vind het wel een leuk idee om mee te helpen.
NL1EDO
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor CB2SNK » 18 jun 2011, 00:16

Kijk eens aan :)
Ik denk dat er idd niet veel actief is in weert maar probeer het eens op kanaal 24 er is een boel dx laatste tijd.
oa polen en finland gewerkt.

Met je baycom kun je helaas niet bpq32 draaien anders had je lekker snel een node op kunnen zetten onder windows xp.
Inclusief inet koppeling mailbox etc.

Maar xrouter is wel mogelijk en daar kun je ook weer fbb onder laten lopen in win 98.

Ik heb hier wel 1 en ander aan software beschikbaar via ftp.

73 Danny NL2SNE
CB: CB2SNK @ NL3VKL.NBO.NLD.EU
HAM: PA2SNK @ PD0LPM.#FRL.NLD.EURO
CB2SNK
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 371
Geregistreerd: 07 jan 2008, 22:15
Woonplaats: Sneek

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor NL1EDO » 18 jun 2011, 00:22

Software is erg welkom. Ik heb nu een PC met ubuntu draaien. Ik probeerde de Baycom daar aan de praat te krijgen maar dat lukte me niet.
wel heb ik nu de baycom software (dos versie) onder linux (dos emulator) draaien. Wat is xrouter ? Ik ben niet zo thuis in de stand van zaken ;)
Heb wel IT kennis (= mijn beroep) dat scheeld weer ;)
NL1EDO
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor Gizmo4real » 18 jun 2011, 01:59

Ik zit ook even na te denken over dit onderwerp.
Heb echt jaren terug ook op packet gezeten.
Heb ook wel ergens nog wel een modem alleen joost mag weten waar? :? :lol:
Ga nog wel ff opzoek hier.
Oja ik ben dagelijks aan de tokkel dus zou eventueel een storm antenne op het plat dak kunnen plaatsen of een boomerang halverwege de mast.
Maarja als ik met een watt of 70 a 90 sta te pompen dan zuigt hij natuurlijk alle ontvangst weg.
En heb ik wel goed bereik met andere stations hier in drachten? hoor wel eens signalen in de verte.
Gr Johan (Gizmo) 19LV198
Setup: Kpo DX5000, Syncron mp-5000 & Mantova turbo 8
Gewerkte Divisies: 1, 14, 19, 26, 109, 161
Avatar gebruiker
Gizmo4real
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 327
Geregistreerd: 09 feb 2011, 02:13
Woonplaats: JO33BC Friesland

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor CB2SNK » 18 jun 2011, 09:01

Je zou mij bijna wel moeten ontvangen denk ik Sneek Drachten is niet super ver.
Ik zit meestal met een watt of 10 a 15 al heb ik niet de allerbeste antenne op het moment (shakespear)
Zit te denken om weer een i-max te nemen hi.

Maar leuk alle nodes en bbs stations zijn welkom :D

Hoe meer zielen hoe meer vreugd mischien kunnen we dan weer een beetje een echt netwerk op zetten net als vroeger en eens even leuk met elkaar tikken.
Met BPQ32 is het heel gemakkelijk om een node met inet link op te zetten het schijnt zelfs met de soundkaart te kunnen.
Wat ook mooi mee genomen is dat er bij BPQ32 gelijk een mailbox prog word mee geleverd.

73 Danny NL2SNE
CB: CB2SNK @ NL3VKL.NBO.NLD.EU
HAM: PA2SNK @ PD0LPM.#FRL.NLD.EURO
CB2SNK
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 371
Geregistreerd: 07 jan 2008, 22:15
Woonplaats: Sneek

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor Gizmo4real » 18 jun 2011, 15:39

CB2SNK schreef:Je zou mij bijna wel moeten ontvangen denk ik Sneek Drachten is niet super ver.
Ik zit meestal met een watt of 10 a 15 al heb ik niet de allerbeste antenne op het moment (shakespear)
Zit te denken om weer een i-max te nemen hi.

Maar leuk alle nodes en bbs stations zijn welkom :D

Hoe meer zielen hoe meer vreugd mischien kunnen we dan weer een beetje een echt netwerk op zetten net als vroeger en eens even leuk met elkaar tikken.
Met BPQ32 is het heel gemakkelijk om een node met inet link op te zetten het schijnt zelfs met de soundkaart te kunnen.
Wat ook mooi mee genomen is dat er bij BPQ32 gelijk een mailbox prog word mee geleverd.

73 Danny NL2SNE


Ja ik hoor wel eens signalen op 24 dus dat zou best uit jullie richting kunnen komen.
Maar heb nu de 5/8 op ongeveer 5 meter spoelhoogte momenteel, en daarmee vang ik je mits er geen storing is vast wel op.
Maar mijn probleem is er komt een grotere mast met een nieuwe antenne erin hier tegen het huis.
Waar door ik de oude waarschijnlijk uit de kleine mast haal, omdat het hier achter huis anders een zee van antene's word.
En de woningbouw en buren zijn er dan vast niet blij mee :mrgreen:
Maar zou dan eventueel een storm antenne of wat ik al zei een boomerang halver wege de mast kunnen plaatsen of een voetje op plat dak en daar een storm of kleine boomerang op zetten.
Dak is hier maar 5.30 tot 6 meter hoog ofzo, en dan met deze 2 antenne's als keuze dan weet ik het net nog niet als ik daar een beetje conectie's mee kan maken.
Gr Johan (Gizmo) 19LV198
Setup: Kpo DX5000, Syncron mp-5000 & Mantova turbo 8
Gewerkte Divisies: 1, 14, 19, 26, 109, 161
Avatar gebruiker
Gizmo4real
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 327
Geregistreerd: 09 feb 2011, 02:13
Woonplaats: JO33BC Friesland

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor NL1EDO » 18 jun 2011, 22:09

Ben nu sinds gisteren een beacon aan het sturen op kanaal 24 vanuit weert.. Helemaal niks tot nu toe..
Veder is het heel rustig .. ik zou nog wat vrachtwagens verwachten.. maar het is wel heel stil tegenwoordig..of ligt dat aan mijn antenne? Heb ook niks om te testen verder ;)
NL1EDO
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor jp1gln » 20 jun 2011, 04:52

Jammer, Weert is net te ver denk ik voor Geleen. Zit hier met een kwart golf boomerang in de dakgoot. Was vanavond QRV en helaas waren de condities niet zo goed, 1 baken ontvangen van UCKNOD en verder niks. Ga deze week verder proberen in de avonden.
jp1gln
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor NL1EDO » 20 jun 2011, 08:30

Geleen. Dat moet inderdaad wel te doen zijn. Ik kwam er gisteren achter dat mijn antenne niet echt gewelig is. Ik ga er nu 1 bestellen (een boemerang antenne) Hopelijk kunnen we in de toekomst dan connecten.
NL1EDO
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor 19-DT-170 » 20 jun 2011, 09:54

Ben zelf druk bezig met verbouwen.
Omgeving vliegveld Maastricht.
Gaat nog wel een paar maanden duren,
maar daarna wil ik ook wel weer eens wat met packet doen.
(Zodra alles uit de verhuisdozen is)...
Ik zou dan met jp1gln connectie moeten kunnen maken...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor peter stardust » 21 jun 2011, 11:49

ik loop al weken rond om het packtet gebeuren weer op te starten. Ik heb een vrije computer staan en ruimte zat voor een extra antenne, ook heb ik een nieuwe midland staan die ik niet gebruikt. Als er iemand is die een modem te koop heeft dan hoor ik het graag. Met wat hulp van het forum zal ik het zeker aan het werken krijgen. we wachten af..
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 21 jun 2011, 12:27

Misschien is het ook door te linken zoals ze ook op 70cm doen met een aantal repeaters .

http://coversity.muntronde.nl/CoVersity01.htm
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor NL1EDO » 21 jun 2011, 19:13

Het is inderdaad leuk om te doen. Ik heb reeds een antenne in de bestelling.. en ik opzoek naar hardware.
Kijken of het wat gaat worden hier in Regio Weert.. Geleen is wel wat ver.. ik weet niet wat normaal gesproken, onder
gemiddelde condities de radius (bereik) is va een 27 mc bakkie met 4 watt. Die van mij spuugt ongeveer 7 watt nu..
maar of ik daarmee van weer naar geleen kan..is nog maar de vraag.
NL1EDO
 

Volgende

Keer terug naar Digimodes (Packetradio, PSK, RTTY, ROS, etc)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron