Leek met een SS3900 en TNC 2S wil Packet radio-en

Alles over packetradio en digimodes op de 27MHz

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Leek met een SS3900 en TNC 2S wil Packet radio-en

Berichtdoor Lex.Michdebak » 23 mei 2013, 00:01

Mijn eerste post hier en ik moet meteen vanalles van jullie weten. Goed begonnen is half gewonnen, dus ik zal even opsommen wat ik heb (of wat onderweg naar mij is) en wat ik denk nog nodig te hebben (en waarover ik dus nog wat advies zou willen). Opgelet! Ik ben een complete leek op het gebied van CB, maar al doende leert men is mij in het verleden gebleken. Ik ben niet bang voor een soldeerbout en erg handig met computers. Dit is voor mij een nieuw avontuur (en een beetje een jongensdroom).

Heb ik:
Superstar 3900 (gemod voor extra kanalen)
Een frequency counter voor erop
TNC 2S DK9SJ

En wat ik nog nodig denk te hebben:
Voeding (10/12 amp?)
En natuurlijk een antenne (en iets met SWR om mee af te stellen?)

Voor deze laatste twee ben ik nog aan het rondkijken, maar ik zie inmiddels een beetje dubbel. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een voeding? En die antenne, moet die perse meteen 7 meter lang en op mn dak, of mag ik om te beginnen ook even aanklooien met iets kleiners? Hoe werkt dat?

Ik wil uiteindelijk een BBS opzetten, maar dan met als enige doel om te zien hoe dat gaat. Mochten daar meer lui plezier van hebben dan is dat een mooie bijvangst natuurlijk. Eventueel wil ik zo'n ding eens proberen mobiel te maken in de (niet zo nabije-)toekomst. Ik heb nog een oude Bedford staan (1975) die mag worden omgebouwd tot 'radio-wagen'. (Wat hij oorspronkelijk volgens mij was in de koude oorlog, maar nu is het een afgetrapte camper waar het interieur uit moet gehaald.)

Anyway, voor de prof moet dit geen moeilijke casus zijn, hopelijk word ik er ook wat slimmer van.
Avatar gebruiker
Lex.Michdebak
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 22 mei 2013, 00:49