onbekend modem

Alles over packetradio en digimodes op de 27MHz

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

onbekend modem

Berichtdoor flok » 31 jan 2014, 17:09

Hi,

Herkent iemand dit modem? Het heeft aan beide zijden een DB9 connector waarvan eentje in een pc past en aan de andere kant zit de draad naar de radio.

Het probleem is namelijk dat ik niet weer wat de pinlayout is van de radio aansluiting, die zou zowel R als K kunnen zijn van de lijst van hier: http://www.okdxgroup.co.uk/mic.htm

modem:
Afbeelding
Afbeelding
flok
 

Re: onbekend modem

Berichtdoor NL1ZZE » 31 jan 2014, 20:10

flok schreef:Hi,

Herkent iemand dit modem? Het heeft aan beide zijden een DB9 connector waarvan eentje in een pc past en aan de andere kant zit de draad naar de radio.

Het probleem is namelijk dat ik niet weer wat de pinlayout is van de radio aansluiting, die zou zowel R als K kunnen zijn van de lijst van hier: http://www.okdxgroup.co.uk/mic.htm



Beste Flok,

Dat is vrij makkelijk om daar snel achter te komen.

Zet de tranceiver aan, volume in het midden, squelch open (ruis) en dan met een draadje C en R doorverbinden volgens tekening.
Wanneer je ruis uit de speaker hoord dan heb je de goede C (Common = aarde) en R(x) te pakken.
Je kan ook C en T doorverbinden, dan gaat de tranceiver zenden. (dus wel een antenne of dummyload aansluiten! :wink:)

1 ding waar je even voor op moet letten is dat de middelste pin van de microfoon connector de + (12 volt) is.
deze dus niet gebruiken met testen!

Martijn



Enige waar je moet opletten is om de middelste pin niet te gebruiken op het bakkie (met
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Re: onbekend modem

Berichtdoor CB2SNK » 04 feb 2014, 00:26

Ha deze is makkelijk :)
Een Baycom modempie destijds verkocht door Conrad e.a.
Aansluitingen kan ik je zo niet aan helpen maar een willekeurig baycom schema zal denk ik voldoende zijn.
Als je um open maakt zal er een tcm3105 in zitten waarschijnlijk smd.
CB: CB2SNK @ NL3VKL.NBO.NLD.EU
HAM: PA2SNK @ PD0LPM.#FRL.NLD.EURO
CB2SNK
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 371
Geregistreerd: 07 jan 2008, 22:15
Woonplaats: Sneek

Re: onbekend modem

Berichtdoor pino » 04 feb 2014, 02:12

QTH-Rotterdam
Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.©
Avatar gebruiker
pino
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 754
Geregistreerd: 21 feb 2009, 13:31
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Digimodes (Packetradio, PSK, RTTY, ROS, etc)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron