Het kwebbelhoekje

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 05 dec 2017, 17:00

Inderdaad schoonmaken met een zakdoek. Wel een schone, anders word het zo'n snot bende.
Op de zakdoek spuit ik glassex of hoe je dat ook schrijft en schoon is je brilletje. Ik ken ook mensen die
de bril in de vaatwasser stoppen, maar daar moet ie dan wel tegen kunnen en je moet wel een vaatwasser
hebben natuurlijk.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor BugHunter » 05 dec 2017, 19:16

Vaatwasser lijkt me niks. Ik heb ook wel een goede manier, dat is afwasmiddel en dan goed afspoelen en uitslaan. Dan issie brandje. Maar dat gaat natuurlijk niet als je onderweg bent. Zakdoeken gebruik ik niet, maar misschien wel een goed idee. Ik vond het een smerig idee, om zo'n ding vol snot in je zak te stoppen. Maar alleen voor de bril, is natuurlijk goed te doen. Tissues, servetten en keukenpapier schijnt een slecht idee te zijn, omdat er houtvezels in schijnen te zitten, wat krassen kan geven. Ja, ik ga maar eens kijken voor zakdoeken. Gefeliciteerd met Sinterklaas, lekker vreten en drinken. :-D
BugHunter
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 08 dec 2015, 22:51

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 05 dec 2017, 21:12

Lekker eten en drinken doe ik altijd wel hoor, heb ik geen Sinterklaas voor nodig :D
Nog even over een schone bril.....toen ik de mijne kocht zat er een doekje bij om hem schoon te maken.
Werkt prima en is het doekje vies kan het in de wasmachine.

Afijn, het is Sinterklaasavond....ik ben vast stout geweest dit jaar, want hij is hier nog niet geweest. :cry:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor schoeffel » 05 dec 2017, 23:03

Brillendoekjes van de Action, 89 eurocent voor een doosje.
Zijn perfect, ik gebruik ze ook voor mijn telefoon, beeldscherm van mijn pc.
De vaatwasser is een slecht idee, zolang je bril in de vaatwasser zit,... zie je geen fluit.
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 06 dec 2017, 17:15

Ik heb geen vaatwasser, maar zie nog geen fluit, hoe goed ik ook zoek. Ohhhh, jij hebt wel een fluit in huis :D
Maar je hebt gelijk, die brillendoekjes zijn perfect...voor je telefoon en beeldscherm. Echter, gebruik ik ze voor mijn
bril, blijft er altijd een waas achter, of zal ik gewoon wazig zien?
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor BugHunter » 06 dec 2017, 20:12

Ik heb wel die vochtige brillendoekjes, maar ben er ook niet kapot van. Voor het beeldscherm zijn ze best, maar.... Ik heb meerdere leesbrillen, en de een maak je makkelijker schoon dan de ander, dan heb je inderdaad zo'n waas.En bij de randen blijft ook altijd een mistig stukje zitten, daar heb je wel geen last van, maar het gezicht wil ook wat. Ik heb ook zo'n meegeleverd brillendoekje, met zo'n zigzag rand, maar die heb ik nog nooit gewassen, dus die zal ik eens in een sopje zetten. Schoon katoen geeft in elk geval een goed resultaat. Nou, dat was de afdeling bril schoonmaken. :-D
BugHunter
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 08 dec 2015, 22:51

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 28 dec 2017, 19:24

Hoera, hoera, ik hoor weer goed dankzij de gehoorapparaatjes. Ik heb ze net 2 uur, maar
merk enorm verschil. Omdat ik zo doof was kreeg ik vaak te horen dat ik hard praat en dat
is nu ook over. Nu schijn ik te zacht te praten :lol:
Ik blij, ik hoor de stemmen op de bak ook weer goed :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor BugHunter » 28 dec 2017, 20:40

Gefeliciteerd. Ja, dat zal best veel schelen. Ik heb er geen last van, maar net als met een leesbril gaan je ogen pas open :-D als je er een gebruikt. Ik prutste en sleutelde altijd graag, maar van lieverlee lukte het me niet zo goed meer. Ik had niet in de gaten dat ik een leesbril nodig had. En toen ik er een had ging er een wereld voor me open. Nu heb ik brillen in verschillende sterktes, 1,5 voor de computer en tot wel 3,5 voor echte pielkarweitjes. Maar goed, jij kunt weer horen. Mijn vader is zo doof als een kwartel, maar helaas is hij allergisch voor een gehoorapparaat. Kreeg-ie uitslag van. Dus nu is het weer schreeuwen geblazen. :-)
BugHunter
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 08 dec 2015, 22:51

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 28 dec 2017, 21:47

Je vader allergisch voor gehoorapparaten? Hoe uit zich dit dan? Ik kan begrijpen dat je uitslag krijgt van die dingen
achter je oren, maar ik zelf merk nu nog totaal niets van die dingen. Ja, ik kan beter horen :D
En er is 1 ding wat ik niet zo leuk vind....ik draag al ruim 30 jaar een hoed, maar dankzij de gehoorapparaten past
die niet meer. Eens op zoek naar een nieuwe hoed dus, eentje die wat wijder is. Wat wel fijn is, is dat ik nu tegelijkertijd
de radio, of tv aan kan zetten en op de bak kan kletsen. Ik heb geen last meer van storende bijgeluiden. Wel gek is,
is dat ik nu de waterkraan hoor lopen als hij aan staat en een gaspit hoor branden. Die geluiden vallen mij nu
gek genoeg op, want dat hoorde ik nooit. Ben benieuwd hoe het nu gaat met meerdere mensen in 1 kamer, of ik
nu gesprekken kan verstaan. Wat jij had met je bril, er gaat inderdaad weer een wereld voor je open. Net boodschappen
gehaald, raar geluid hoor, rijdende winkelkarretjes, want dat hoorde ik ook nooit zo goed. Of je daar blij moet
zijn weet ik nog niet, maar leuk om bepaalde geluiden te horen :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor BugHunter » 28 dec 2017, 22:11

Haha, ja, dat zou mooi zijn als je bepaalde geluiden kon uitfilteren. Hadden ze met Schiphol ook geen problemen meer, of de stereo van de buren.

Mijn vader kreeg uitslag achter zijn oren en erin. Dus dat werd 'm niet. Wat mij wel opvalt bij hem, is dat-ie antwoorden die ik geef en die hij verwachtte, wel oppikt, maar als ik een afwijkende zin spreek, moet ik het wel een paar keer herhalen.

Hopelijk kan je in een drukke ruimte de geluiden ook scheiden, zodat je dan toch een gesprek kan voeren. Maar ik geloof dat de techniek dat tegenwoordig ook mogelijk maakt.
BugHunter
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 08 dec 2015, 22:51

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 28 dec 2017, 23:57

Ik schijn een soort doofheid te hebben die niet vaak voor komt. De meesten horen hoge of lage tonen niet goed
meer, had ik ook last van, maar ik kreeg vooral pijn bij bepaalde geluiden. Ze hebben de apparaatjes zo afgesteld dat
ik daar nu geen last meer van heb en van akelige bijgeluiden, noem het roeren in een kopje koffie of thee, of het
gerammel van bestek, daar heb ik nu geen last van. Fijn is ook dat ik nu bijvoorbeeld de bak aan heb en de tv, dat
ik beiden tegelijkertijd goed hoor, het 1 stoord het geluid van het ander niet. Wat jou vader heeft heb ik ook. Weet ik een
beetje waar over gepraat word, dan hoor ik dat redelijk, maar gaat het verhaal plots over wat anders, dan word het
moeilijk. Dat heeft bij mij echter met concentratie problemen te maken. Door mijn AVM neem ik dingen wat minder
snel in me op, ik moet langer nadenken. Begint men een gesprek over brood en 3 seconde daarna gaat het over het weer,
dan zit mijn gedachte nog bij het brood.
Uitslag achter je oren van de gehoorapparaatjes hebben we het ook over gehad. Tot nog toe geen last, sterker nog,
ik verneem die dingen niet eens. Hopelijk blijft dat zo, want ik geniet van de gesprekken op de bak. Lang geleden dat
ik alles zo goed kon volgen. :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor BugHunter » 29 dec 2017, 16:00

Aha, weer wat aparts. :-) Ja, ik weet wel dat ze heel ver zijn met die gehoorapparaatjes, en mooi dat je er een hebt die het goed doet. Het zal in gezelschap ook wel goed gaan denk ik. Mooi dat het zo goed werkt voor je.

Ik zit nog half en half aan lenzen te denken, maar daar werkt multifocus niet voor lijkt me. Nou ja, ik heb geen haast, ik kan me behelpen zo, met 2 brillen over elkaar heen. :-)
BugHunter
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 08 dec 2015, 22:51

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 29 dec 2017, 23:19

Twee brillen over elkaar heen, ja, als het helpt, waarom dan niet :D
Het lijkt me alleen niet zo lekker zitten.
Lenzen en multifocus, ik zou niet weten of dat samen gaat.
Ik kom trouwens net van een feestje af, een oudejaars borrel, alcoholvrije borrel voor mij dan.
Het was er heel druk en er was ook live muziek, maar de gehoorapparaatjes werkte prima hoor.
Eindelijk kon ik eens normaal een gesprek aan gaan en hoorde ook eens wat er terug gezegd werd,
perfect gewoon!
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Bravo Sierra » 30 dec 2017, 09:22

Paulien, je bent en blijft, hopelijk ook, een apart geval.
Bravo Sierra
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 22 maart 2013, 09:46
Woonplaats: Siem Reap, Cambodja

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 30 dec 2017, 11:43

Bravo Sierra schreef:Paulien, je bent en blijft, hopelijk ook, een apart geval.


Ha, ha,ha, mijn oma zei vroeger altijd al: " er is er geen ien als onze Plien " .
Altijd al een apart geval geweest, :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten