Wat een drama!!!
Eigenlijk zou ik dit weekend eens een keertje niet gaan vossen of vosstaan.
Maarrrr.... rond 5.45 belde Johan hij zou vanavond met TopTom mee gaan maar hij was ziek!"Of ik met TopTom mee kon gaan. Dus alle goede voornemens maar weer overboord en toch maar weer vossen vanavond.
Al snel belde TopTom hij had wel een plekje maar het leek hem wat te makelijk.
Nu rijd ik elke dag langs een paadje op weg naar m'n werk wat zo lief naar me dat ik daar toch een keer moest gaan kijken!!! NA wat overleg over en weer besloten om hier dan maar te gaan staan.
Dus ik vlug onder de douche het is tenslotte zaterdag langzaam aan dag. Om 6.30 had ik dan de spullen in de auto liggen en kon ik op pad.
Maarrrrr..... eigenlijk begon het drama daar al..... TomTom wist mij te vertelen dat we bijna 1,5 uur moesten rijden om op de stek te komen. Dus vlug weer een telefootnje naar TopTom "ik ga de afgesproken 7.30uur niet halen het word 8uur".
En vlug op pad. Maarrr.... vlak voor de snelweg vond Toptom dat ik vooral niet de A12 op moest gaan en vooral binnen door moest blijven pruttelen!
Na bij de pomp vlug wat junkfood ingeslagen te hebben en TomTom uitgelegd te hebben dat we best over de snelweg mochten rijden vertelde deze dat we er netjes om 7.30 zouden zijn.
Vervolgens met mach 10 richting Maarn.
Daar aangekomen was TopTom nog onderweg dus vast maar eens het Paadje verkennen. Best gevaarlijk met die overstekende herten! TopTom wilde graag een Bosvos dat was in iedergeval al gelukt.
Nadat TopTom en z'n maatje aankomen waren konden we opzoek naar het defininitieve plekje.
Een leuk plekje hadden we zo gevonden op een heuvel in het bos. Maar toen kwam de volgende uitdaging er stonden 2 dicht begroeide bomen en een wat lagere boom waar de mast soepel in gegaan zou zijn en een hele hoop dennenbomen. Koppig als ik ben wilde ik de antenne in de hoogste dicht begroeide bomen hebben staan. Door alle taken vooral boven in de boom was dit weer een flinke uitdaging die de nodige tijd nam. Maar met ongeveer nog 10 minutjes over stond de antenne op een metertje of 30 boven en een metertje of 5 boven de boom! Na de nodige frustratie toch wel weer wat om trots op te zijn!
Maar toen voltrok zich het volgende en grootste drama!!! aangezien we op een leuke afstand van het draaipunt stonden 35 kilometer hemelsbreed zouden we op mijn set met meer vermogen dan die van TopTom piepen. Dus kofferbak open de spullen aansluiten en gaan!!!
Maarrrr.... het makelijkste leek de accuklemmen op TopTom zijn accu te zetten aangezien zijn auto achter de mijne stond.
Maarrrr.... ik ben blond en was bezig onder tijds druk en zag het vulgat op TopTom zijn accu aan voor de plus markering :-[ en sloot vervolgens de - & +verkeerd om aan. Waardoor er een flinke knal uit m'n geliefde Zetagi B550P kwam. :bang: ( € 355,30 incl. VAT bij http://www.k-po.nl :frusty: )
Terwijl m'n trouwe zetagi nog minuten lang stond na te roken kon TopTom vlug zijn spullen aan sluiten en ik de lama's bellen dat we at probleempjes hadden :'(
Maarrrr.... aangezien het al heel de avond drama!!! was hield het stuntel nog niet op. Toen TopTom zijn spullen aangesloten zaten was de SWR 1 op een emmer. :-\ Had ik in alle handigheid de SWR meter verkeerd om aangesloten!!! :frusty:
Maar toen konden we dan eindelijk piepen.....
Maarrr... het zou geen drama!!! avond zijn als er niet nog meer mis ging....
Na 10 minuutjes peipen een telefoontje van de Lama's "we horen niks"
Nu bleek TopTom zijn bakkie bleek slecht contact te maken waardoor deze steeds uit viel. Dus omprikken maar weer!!! :-X
Na weer even met de spullen gesleept te hebben zouden we nu weer gaan draaien op mijn spullen in de auto. Waardoor we met weer 50W minder stonden en slechts met een 1/3 van het vermogen wat ik had willen gebruiken. Maar we zaten er in!!!!
Maarrr... denk nou niet dat het drama!!! daar op hield. Na een minuut of drie piepen viel mij op dat het lineartje flink warm werd!!! Gelukkig had TopTom nog een ventilator bijzich die we er op konden hobbyen!!!!
Maarrrr... Ik ben blond en sloot weer de min enh plus verkeerd om aan!!! :-\ Weer een mooie knal en weer wat stuk. Wat een drama!!! Dus dan maar peipen op een ongekoelde linear!!! >:(
Maarrr.... toen kreeg ik door waardoor de linear zo heet werd! De timer van de vossenpiep was er ook al mee opgehouden @>( waar door ik de volgende 2,5 uur de vossenpiep elke minuut met de hand aan en uit heb mogen zetten!
Ondanks al het drama!!! wisten toch nog 7 auto's ons pracht plekje (al zeg ik het zelf) in het bos te vinden.
1. Ronde Venen
2. Robin en Mandy
3. Toine en "blup ik ben een vis"
4. Marco en Joop
5. Lama's
6. Louise en Patrick
7. Foxy
(ik hoop dat ik de volgorde goed heb het briefje ligt nog in de auto! :-])
Toen ook foxy het gevonden had en vos 2 er in ging konden we dan gaan afbreken. Gelukkig kwam de Antron soepel de boom uit en voltrok er zich niet nog meer drama!!! . En konden we vlug naar huis.
Waar ik dan vlug m'n trouwe linear opkon gaan schroeven. De schade lijkt ondanks de knal en rook mee te vallen er is een condenstor flink uit elkaar gesprongen en natuurlijk alle zekeringen liggen er uit!
Nu maar hopen dat ie niet meer te repareren is dan kan ik gaan dromen van niewe KL500's en KL501's of zal ik dit keer toch maar voor de KL800 gaan ???
Iedereen bedankt voor het geduld bij al ons drama!!! en het als nog binnen rijden bij de 1e vos.
We stonden aan de Hoogt in Maarn!
tot over 2 weken!!!
:zwaai:
Thijs