Vossen op de scooter? Een paar vragen...

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Vossen op de scooter? Een paar vragen...

Berichtdoor de zwarte merel » 28 feb 2012, 19:24

een loopje werkt wel mooi om storingen te onderdrukken. denk eraan dat je bougiekabel ook als (zend)antenne werkt. deze kan dus ook storing geven. een kleine loop zou deze storing dus mooi kunnen onderdrukken.
de zwarte merel
 

Re: Vossen op de scooter? Een paar vragen...

Berichtdoor Kratjuh » 01 maart 2012, 11:51

Ik heb vroeger ook gevost met mijn scooter, een Hyosung Rush uit '96. Ik had een bagagerekje achterop die mooi rechtstreeks door de kap heen op het frame geschroefd zat. Hiervoor heb ik een metalen plaatje gemaakt waar mijn magneetvoet met Santiago 1200 op paste (Het zag er niet uit met zo'n lange spriet, maar het werkte perfect!). Dit kun je ook met een inbouwvoetje in de plaat doen, maar ik vond het wel handig dat het zo weer los kon met de magneet. Richtingeffect was er prima, omdat er contact was met het frame.

Mijn bak had ik aan een (verlengde) schroef opgehangen, van het klepje waarachter de accu verstopt zat. Die zat bij mij in de stuurkolom. Voordeel hiervan was dat de bak een klein beetje uit de regen bleef, zolang ik maar bleef rijden en het niet te hard regende. Nadeel dat de s-meter dus vrij laag zat, maar die was verlicht dus uitstekend zichtbaar. Gelukkig was het geen grote afstandsvos (de concurrenten jagers waren meestal fietsers haha) dus met lage snelheden op de meter kijken is aan te raden vanwege de veiligheid. ;)

De bak had ik aangesloten met een kroonsteentje op de bedrading van de verlichting in de zadelruimte, dus hoefde geen gaten te boren voor draden oid. Nooit last gehad van motorstoring overigens, weet niet of ik de bougie daarvoor vervangen heb, dus weet niet of dat nog uitmaakt.

Ik heb er helaas geen foto van... :(
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Vossen op de scooter? Een paar vragen...

Berichtdoor nielstriple » 07 jul 2012, 11:45

Vossen op de scooter gaat perfect. Geen overdreven last van mijn motor / bougie / bobine, en het peilen doe ik met een zelfbouw handpeiler. Een magloop met radialen aan de binnenkant zodat er een sterk richteffect naar voren is. Kosten van het maken waren ongeveer 10 euro p/s, alleen er gaat wel een paar uur in zitten per antenne!
Ik verkoop ze nu ook voor 40euro p/s (Duitsers verkopen deze zelfde antenne voor 60, eveneens zelfbouw).
nielstriple
 

Vorige

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten